"H ομορφιά του παρελθόντος είναι το αποτέλεσμα, όχι ο λόγος της νοσταλγίας"
Μ. Foucault

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

...μην είναι οι κάμποι?

Παρακολουθώ το νησί με τον σχετικό φανατισμό και προσήλωση με την οποία το παρακολουθούν οι 7 στους 10 έλληνες. Κλαίω και συγκινούμαι εξ ίσου με όλους τους τηλεθεατές. Και επιπλέον μορφώνομαι...
Ιδού λοιπόν τα πέντε πράγματα που έμαθα για την Κρήτη παρακολουθώντας το διάσημο και πολυεπαινούμενον σήριαλ:
  1. Η Κρήτη βρίσκεται κάπου ανάμεσα στη Βρετανία την Σκανδιναβία και την Ισλανδία (όσο αυτό είναι εφικτό γεωγραφικά), γι αυτό έχει δώδεκα μήνες το χρόνο συνεφιά, το Πάσχα (καταμεσίςτου Απρίλη λέμε!) οι γυναίκες φορούν σάλια και οι άντρες επενδύτες και συμβουλεύουν ο εις την έτερην και τούμπαλιν: ρίξε κάτι πάνω σου θα κρυώσεις!!!
  2. Στην Κρήτη δώδεκα μήνες τον χρόνο μαζεύουν ελιές και δεν έχουν καμιά άλλη καλλιέργεια πράγμα που με οδηγεί στο εξής ένα συμπέρασμα: Η τσικουδιά γίνεται από ελιές.
  3. Οι κρητικοί έχουν όλοι μούσι και μπορώ με ασφάλεια να ισχυριστώ ότι φήμες πως το χαρακτηριστικό τους είναι το μουστάκι, διαδίδονται από ξένους πράκτορες όπως ο Ανδρουλάκης.
  4. Οι κρητικές κάνουν όλες μποτοξ, ή είναι λοβοτομημένες αλλιώς δεν εξηγείται ότι θλίψη, χαρά, θυμός απελπισία όλες εκφράζονταν με το ίδιο απλανές βλέμα και ακίνητο μέτωπο, Βέβαια έτσι εξηγείναι το ότι ο Θεοτοκόπουλος πήγε αλλού να κάνει τις ζωγραφιές του να έχουν και λίγη ζωντάνια βρε αδερφέ.
  5. Τα κρητικά νοικοκυριά δεν έχουν κανενός είδους οικόσιτο. Μήτε ένα σκύλο, μια κατσικούλα, ένα γαϊδουράκι, μια γάτα βρε αδερφέ, μια κότα να φάνε τα παιδάκια τους ένα φρέσκο αυγό. Η κρητική διατροφή δεν υπάρχει, πράγμα που εξηγεί γιατί θερίζει η λέπρα και σ' ένα χωριό πεντακοσίων, άντε εξακοσίων κατοίκων υπάρχουν έξι νοσούντες.
Κι επειδή δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, αναρωτιέμαι αν γι αυτές τις γνώσεις πρέπει να ευχαριστήσω τη συγγραφέα, τη σεναριογράφο, τον σκηνοθέτη, ή όλους μαζί και ταυτοχρόνως?????

20 σχόλια:

MenieK είπε...

Τι είναι η πατρίδα μας; Μην είν' οι κάμποι;
Μην είναι τ' άσπαρτα ψηλά βουνά;
Μην είναι ο ήλιος της, που χρυσολάμπει;
................
(Ι.Πολέμης Τι είναι η πατρίδα μας)

mamma είπε...

Ευχαριστώ τους γονείς μου, τους παππούδες μου και τους λοιπούς ανιόντες μιας και δίχως αυτούς δεν θα ήμουν εδώ τώρα...

(να ευχαριστήσω και τους δασκάλους ή τελείωσε ο χρόνος μου;)

Unknown είπε...

Έλα βρε, τουριστική διαφήμιση είναι το έργο, μαθαίνεις καλύτερες αλήθειες από τις άλλες διαφημίσεις;

koulpa είπε...

καλώς με.. καλά τόσα χρόνια με κοινούς ΄μπλογκογνωστους.. πως και δεν ήλθα.. μην είναι το αλτσχάιμερ;.. τέλος πάντων.. ποτέ δεν είναι αργά.. σε είδα στην αγαπητη - και ήλθα να διαπιστώσω αν σοβαρολογούσες ή σάρκαζες.. τι με νοιάζει θα μου πεις; ε κάποιες φορές είμαι περίεργος.. :):)
μονο σκηνές έχω δει.. μια ηλίθεια αντίδραση με απομαρύνει από τα δημοφιλή.. ξέρω έτσι χάνω και ωραία πράγματα.. τους μπιτλς πχ τους συμπαθησα αφού είχαν διαληθεί.. πλατειάζω.. λοιπον.. μπορώ να δηλώσω ότι έχει ωραία φωτογραφία.. σκηνογραφία.. πετυχαίνει το στόχο να δημιουργησεί κατάθληψη.. κι είναι άλλος ένας λόγος για να μη το βλέπω.. οξύμωρον; μπορεί.. :):)
διάβασα λίγο πίσω και σε συμπάθησα.. θα διαβάσω λίγο ακόμα μήπως μου περάσει.. αν και δε μου έχει συμβεί μέχρι στιγμής.. :):)
καλώς σε βρήκα και την καλησπέρα μου :):)

MenieK είπε...

@mamma, εδώ ο χρόνος σου είναι απεριόριστος, αλλού πάλι...

@darthiir, ναι αλλά άμα του υποσχεθείς του τουρίστα τη Βαλχάλα και τους φέρεις στη Σαχάρα, ΔΕΝ θα τον ξαναδείς

@kulpa, καλώς ήρθατε! πολυδαίδαλος και πολυάνθρωπος ο διαδικτυακός ιστός. Κάθε ανάγνωσή του οφείλεται στον αναγνώστη

Penelope είπε...

Μία μικρή πληροφορία ο σύζυγος της συγγραφέας είναι Don των media στην Βρετανία. Και όταν η ίδια γράφει βάζει ελληνική μουσική για έμπνευση. Aυτά./

νατασσΆκι είπε...

Εδώ είμαι αρμόδια να μιλήσω. Θα μιλήσω.

1. Η Κρήτη μπορεί να είναι το πιο ηλιόλουστο μέρος της γης, αλλά οι Κρητικοί -και κυρίως οι Κρητικές- κρυώνουν. Ακόμα θυμάμαι τις θειάδες μου παιδάκι να με κυνηγάνε (κατακαλόκαιρο, Αύγουστο, με καύσωνα) να "ρίξω κάτι πάνω μου", και να αναρωτιούνται πώς μπορεί η μάνα μου να φοράει ρούχα "χωρίς μανίκες" (για Αύγουστο στην Ελλάδα μιλάμε πάντα).
(μη γελάς, σε άκουσα)

2. Τις ελιές μας τις μαζεύουμε το φθινόπωρο. Τις υπόλοιπες εποχές κάνουν μπάνια στη θάλασσα
(ναι, η τσικουδιά βγαίνει από τις ελιές, τώρα έμαθες το μυστικό μας! :ppp)

3. «Οι κρητικοί έχουν όλοι μούσι και μπορώ με ασφάλεια να ισχυριστώ ότι φήμες πως το χαρακτηριστικό τους είναι το μουστάκι, διαδίδονται από ξένους πράκτορες όπως ο Ανδρουλάκης.»
(γέλασα τόσο πολύ, που δεν μπορώ ούτε να απαντήσω :)))))

4. Από αυτές που παίζουν στο σήριαλ, οι μόνες Κρητικές είναι κάτι γιαγιάδες που φαίνονται που και που στο βάθος (κι οι μισές είναι θειές μου, χο χο χο). Άρα...

5. Τα χωριά σε αυτή τη μεριά της Κρήτης είναι τόσο πυκνοκατοικημένα, που στα σπίτια πολλές φορές δεν έχουν ούτε αυλές. (Στο δικό μου χωριό μπορείς από ταράτσα σε ταράτσα να πας από τη μια μεριά του χωριού στην άλλη, και δεν κάνω πλάκα). Έτσι, τα ζα τους τα έχουν σε "κηπούλια" έξω από τα χωριά.

Αυτα για σήμερα -καλό Σαββατοκύριακο!
:*

MenieK είπε...

@penelope, κατ' αρχάς δεν μπορώ να περιγράψω πόσο χαίρομαι που σε ξανακούω. Δεύτερον με τέτοια έμπνευση που έχει μάλλον Βανδή ακούει και τέλος Don τι Don? εγώ τον μόνο Don που ξέρω είναι ο ποταμός στη Ρωσία που όταν είμαστε μαθήτριες τον μαθαίναμε Δνείπερο (άσχετο!!!)

@αρμόδια,
προσκυνώ
Υ.Γ. και εκεί στα κηπούλια τους δίνετε χαρτζηλίκι για να αυτοσυντηρούνται? Δεν ξαναασχολείστε μαζί τους? Οι κότες σας στέλνουν με κούριερ τα αυγά τους και οι κατσικούλες με υδροφόρες το γάλα?

νατασσΆκι είπε...

ναι, τα εκπαιδεύουμε από μικρά, κι αυτό είναι ένα από τα μυστικά της Κρητικής διατροφής επίσης
:pp
(στην πραγματικότητα, στο ίδιο μικρό κηπάκι έχουν φρούτα και λαχανικά, κοτούλες, κατσικάκια και λοιπά είδη πανίδας και χλωρίδας. Και στο χωριό κυκλοφορούν μόνο γαϊδουράκια, που μ' αυτά πάνε στους κήπους χαράματα, πολλές φορές πριν ξημερώσει. Και τώρα που το έγραψες, συνειδητοποίησα πως όντως στα χωριά δεν έχει σκύλους, και πού και πού συναντάς καμιά γάτα :))

Penelope είπε...

Και εγώ! Νομιζα ότι το είχες παρατήσει και το blogging .. Βέβαια δεν έμπαινα και πολύ στα μπλογκ το τελευταίο καιρό .. και με το ζόρι και στο δικό μου ;)

Ανώνυμος είπε...

Μην απορείς. Σκέψου τι εικόνα θα έχει κάποιος για την Κρήτη αν περάσει δύο χρόνια στα Μάλλια Ηρακλείου και σύγκρινέ την μ' αυτόν που πέρασε τρεις μέρες στο ...Γεράνι (ας πούμε) ή στ' Ασκύφου (Σφακιά).
Πάντως το "έργο" δεν το δημιουργεί το "μοντέλο" αλλά ο καλλιτέχνης, όπως θα σου έλεγε και μια ψυχή απ' τα Γιάννενα.

Ανώνυμος είπε...

Πράσινος είν' ο αρισμαρής
και μπλάβος ο αθός του
κι απ' αγαπά μελαχρινό
βαρύς είν' ο καημός του...

επειδή στο χρώσταγα

MenieK είπε...

@penelope,
μη φανταστείς... Πότε μπαίνω, πότε δεν μπαίνω... Δεν είναι το ίδιο όπως δυο τρία χρόνια πριν, αλλά χαίρομαι όταν ξανασυναντώ φίλους όπως εσύ ή η κρητικοειδήμων από πάνω

@νατασάκι, αμάν,
ακόμα και οι σκύλοι σας ακοινώνητοι??? Αυτό δε, ότι μόνο γαϊδουράκια κυκλοφορούν στα σοκάκια σας, πώς να το ερμηνεύσω??/

@όχι και τόσο ανώνυμε,
τώρα με το τελευταίο σχόλιο του νατασακίου κατάλαβα γιατί το αγαπημένο σου ζώο είναι το γαϊδουράκι. Όσο για τη μαντινάδα ανταπέδωσα ιδιωτικώς (μη μας πιάσουν και στο στόμα τους οι Κρητικοί και καήκαμαν)

Coco είπε...

ίντα χάνω...!

MenieK είπε...

@coco, πράμα...

Unknown είπε...

ts ts ts...
ίντα θες μωρέ!
βάλε σ' ένα σακκί τις γνώσεις για τη κρήτη, και βάλε και στο ίδιο την απάντηση: τι είναι η μέκκα; κι απαντά το κοπέλι: θεά. ε, τι άλλο θες, ο κόσμος αλλάζει... προοδεύει... (μπα, στο προ-οδεύει βάλε καλύτερα το ΄έξω- κοίλη'. και κύλει.
φιλάκια σε σένα και στο παραπάνω το κοκάκι και σ' ολο το σόι των σχολιαστώνε!

Meniek είπε...

@-,
πλάκα πλάκα, να διω ίντα θα καμω τώρα που τελεύει το σεριαλ

DRAMA QUEEN είπε...

To μισώ το "Νησί" αγαπητή μου, είδα μόνο ένα επεισόδιο, και το γλιτώνω γιατί είμαι στα ξένα. Σίγουρα δεν φταίει το βιβλίο. Γιατί Αγγλία νεαρή, η συγγραφέας έχει κάνει πάρα πολύ καλή έρευνα (και στις συνήθειες μας).
Συνεπώς η Κρήτη βρίσκεται εδώ

DRAMA QUEEN είπε...

"Για νεαρή Αγγλίδα" ήθελα να πω στη δεύτερη πρόταση και από το άγχος μου για μου πετύχει ο κώδικας, ξέχασα τα ελληνικά μου στα διάλα...

MenieK είπε...

@drama queen, σίγουρα έχεις δίκιο κι όσο για τα ελληνικά σου μην ανησυχείς καθόλου, λέμε...