πληροφορήθηκα, με χαρά, ότι (όπως όοοοοολοι οι προκάτοχοί σας, έτσι κι εσείς) ξεκινήσατε τις προσπάθειες για να λύσετε τα μεγάλα προβλήματα της Παιδείας μας, τα οποία συνοψίζονται στην εξής δομικής σημασίας φράση:
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αναρωτιόμουν, ωστόσο, μήπως πριν λύσετε το κεφαλαιώδους σημασίας ζήτημα που σας απασχολεί, λέω μήπως (αντίθετα από τους προκατόχους σας), θα ήτο δυνατό, να ασχοληθείτε, ή έστω να βάζατε κάποιον από τους υφυπουργούς σας (δεκτοί και Γενικοί, Ειδικοί και Ιδιαίτεροι Γραμματείς -που πάντα είχα την απορία ποια είναι η ιδιαιτερότητά τους) να ασχοληθεί με κάτι τετριμμένα και ασήμαντα ζητηματάκια που μάλλον καθορίζουν την
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Και αναρωτιέμαι, τώρα, εγώ, καθότι είκοσι χρόνια τώρα (που ζω την τρέλα που λέγεται δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση) λύνεται το ζήτημα αυτής της ρημάδας της πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, αλλά δεν εννοεί να λυθεί το ζήτημα της πρόσβασης στην άθληση. Για παράδειγμα, το σχολείο μου (ένα μέσο κτιριακά αθηναϊκό σχολείο) ΔΕΝ διαθέτει γυμναστήριο. Στα σχέδια βέβαια, πρέπει να διέθετε, αλλά υποπτεύομαι ότι ο χώρος που προοριζόταν για γυμναστήριο είναι αυτός που αργότερα βαπτίστηκε αίθουσα εκδηλώσεων και ο οποίος πολύ σύντομα μας άφησε χρόνους (να ζήσουμε να τον θυμόμαστε), στην προσπάθεια να εξασφαλιστούν δυο παραπανίσιες αίθουσες (που τελικά δεν έφταναν), ώστε τα δυο σχολεία που συστεγάζονταν σε δυο βάρδιες να συστεγαστούν σε μία.
Έτσι, γυμναστές και παιδιά (θεωρούμενοι επί πλέον και τυχεροί) ξενιτεύονται σ' ένα γηπεδάκι του Δήμου Αθηναίων, δίπλα στο σχολείο, το οποίο βρίσκεται μέσα σε ρέμα -μάνα μου δεν είναι ψέμα - αφού, μη γελιέστε, όλη η περιοχή κάτω από την Κατεχάκη ένα μπαζωμένο ρέμα ήτο (και παραμένει), αλλά τέλος πάντων δεν είναι αυτό το θέμα μου. Το θέμα μου είναι ότι όταν έχει νοτιά, διδάσκουμε κωπηλασία, όταν έχει βρέξει την προηγούμενη μέρα διδάσκουμε καταδύσεις κι όταν βρέχει την ίδια μέρα διδάσκουμε κάνιονινγκ (ξέρετε, αυτό που δένονται ο εις με την έτερη κι όλοι μαζί διασχίζουν καταρράκτες, κρημνούς και φουσκωμένα ποτάμια) ελπίζοντας ότι δε θα μας δούμε στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων:
Έτσι τα (δεκατριάχρονα, δεκατετράχρονα, δεκαπεντάχρονα, πάνω στην τρέλα τους) παιδάκια μας, αντί να τρέχουν, να παίζουν, ακόμα και να τσακώνονται έχουν κάνει το σχολείο μας άντρο των Μπούκις... Περνούν την ώρα τους στοιχηματίζοντας με απόδοση 4,8 αν χρειάζονται περισσότερα βήματα για να διασχίσουν την απόσταση σκαλιά-μάντρα ή την απόσταση μάντρα-παγκάκι, με απόδοση 21,2 το πόσοι συμμαθητές τους θα πέσουν πάνω τους στην προσπάθεια να διασχίσουν την απόσταση κυλικείο-βρύσες και με απόδοση 1, 1 πόσοι μαθητές θα ποδοπατήσουν τον επιβλέποντα καθηγητή (μεγάλο σουξέ αυτό το στοίχημα, αλλά με μικρές αποδόσεις διότι ΟΛΑ προσπαθούν να τον πατήσουν, βγάζοντας το άχτι τους απάνω του). Σε περίπτωση, δε, βροχής, τα στοιχήματα και οι αποδόσεις εκτινάσσονται στα ύψη, για το πόσα παιδιά, χωρίς ν' αγγίζουν το ένα το άλλο, χωράνε οι διαδρόμοι αν δεν αναπνέουν και πόσα όταν αναπνέουν....
Και ξαναματααναρωτιέμαι καθότι είκοσι χρόνια τώρα (που ζω την τρέλα που λέγεται δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση) λύνεται το ζήτημα αυτής της ρημάδας της πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, αλλά δεν εννοεί να λυθεί το ζήτημα της πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε ένα αξιοπρεπές γραφείο. Για παράδειγμα, στο σχολείο μου, για εικοσιδύο άτομα σύλλογο, υπάρχουν τέσσερα γραφεία, (σύνολο 12 συρτάρια) έξι ράφια και πέντε ντουλάπια (όλα δουλειά μαραγκού της γειτονιάς) για τα βιβλία όοοοοολων των συναδέλφων, τα γραπτά και τις εργασίες όοοοοολων των μαθητών, συν τις μακέτες της τεχνολογίας συν τις μπάλες, τις σκυτάλες και τους κώνους των γυμναστών συν τα εικαστικά έργα των μαθητών στα καλλιτεχνικά, συν τα κασετόφωνα των μουσικών, συν την υποτιθέμενη βιβλιοθήκη με βιβλία του μαθητή και του καθηγητή, λεξικά, εγκυκλοπαίδειες και ότι τέλος πάντων μπορεί να θεωρηθεί άμεσης χρήσης σχολικό βοήθημα.
Έτσι, για ένα συρτάρι ή ένα ντουλάπι δίνεται μάχη σώμα με σώμα (φήμες κυκλοφορούν ότι φιλόλογος για να εξασφαλίσει συρτάρι για τα γραπτά της, κρατούσε δεμένη έτερη φιλόλογο τέσσερις μέρες μπροστά στην τηλεόραση να παρακολουθεί κατ' επανάληψη την εκπομπή της Παναγιωταρέα με καλεσμένο τον Μπαμπινιώτη και θέμα τον διάλογο για την Παιδεία, μέχρι που η άλλη δεν άντεξε το φριχτό βασανιστήριο και υπέγραψε παραχωρητήριο!), γίνονται ύποπτες συναλλαγές (εγώ για το συρτάρι μου πλήρωσα τέσσερα κρουασάν και δυο τυρόπιτες, ενώ έχω έγκυρες πληροφορίες ότι η γυμνάστρια για το ντουλάπι που βάζει τις μπάλες έδωσε ως αντάλλαγμα δυο εισιτήρια για τον Λαζόπουλο, ένα CD του Μητροπάνου και βάζει τη μαμά της να φτιάχνει τσουρέκια για τον συνάδελφο που της το παραχώρησε κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα) και καταφεύγουμε σε αναίσχυντους εκβιασμούς (η καθηγήτρια των καλλιτεχνικών απείλησε να ανεβάσει στο γιουτούμπι φωτογραφίες του καθηγητή της τεχνολογίας να χρησιμοποιεί την πένσα για να καρφώσει μια πρόκα αντί για σφυρί, προκειμένου να του πάρει το ντουλάπι με τις μακέτες για να βάλει τα δικά της έργα, αλλά αναγκάστηκε να το επιστρέψει όταν αυτός ανακάλυψε και απείλησε να δώσει στη δημοσιότητα επιστολή σε φίλη της, όπου αμφισβητούσε την αξία του ζωγράφου Νέλου Πινέλου).
Αγαπητέ κ. Υπουργέ,
ειλικρινά σας εύχομαι να βρείτε έναν τρόπο, για την ελεύθερη πρόσβαση των παιδιών της Γ' τάξης του Λυκείου (αν φυσικά επιζούν παιδιά ως την Γ' τάξη του Λυκείου, έτσι όπως τα φορτώνουμε καθηγητές και γονείς, με μαθήματα, φροντιστήρια, ξενόγλωσσα και μουσικές) στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Θα προτιμούσα, βέβαια πρώτα να βρεθεί, ο τρόπος, ώστε το κοριτσάκι με σπαστική τετραπληγία που φοιτά στο σχολείο μου, να έχει ελεύθερη πρόσβαση στο εργαστήριο των υπολογιστών στον πρώτο όροφο.
Γιατί εδώ, κ. Υπουργέ, τελειώνει το αστείο και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για χιούμορ καθώς εσείς, οι συνυπουργοί και οι υφυπουργοί σας (με τη βοήθεια όοοοολων των προκατόχων σας), παρ΄ όλες τις χαρωπές σας διαφημίσεις ότι "Όλα είναι θέμα Παιδείας" και παρ' όλες τις μεγαλόστομες δεσμεύσεις σας, παραβιάζετε ρητά και κατ' εξακολούθηση το Σύνταγμα.
Τόσο το περίφημο άρθρο 16:
Έτσι, γυμναστές και παιδιά (θεωρούμενοι επί πλέον και τυχεροί) ξενιτεύονται σ' ένα γηπεδάκι του Δήμου Αθηναίων, δίπλα στο σχολείο, το οποίο βρίσκεται μέσα σε ρέμα -μάνα μου δεν είναι ψέμα - αφού, μη γελιέστε, όλη η περιοχή κάτω από την Κατεχάκη ένα μπαζωμένο ρέμα ήτο (και παραμένει), αλλά τέλος πάντων δεν είναι αυτό το θέμα μου. Το θέμα μου είναι ότι όταν έχει νοτιά, διδάσκουμε κωπηλασία, όταν έχει βρέξει την προηγούμενη μέρα διδάσκουμε καταδύσεις κι όταν βρέχει την ίδια μέρα διδάσκουμε κάνιονινγκ (ξέρετε, αυτό που δένονται ο εις με την έτερη κι όλοι μαζί διασχίζουν καταρράκτες, κρημνούς και φουσκωμένα ποτάμια) ελπίζοντας ότι δε θα μας δούμε στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων:
ΝΕΟΣ ΛΟΥΣΙΟΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ. ΑΓΝΟΟΥΝΤΑΙ ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΞΙ ΜΑΘΗΤΕΣ... ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ ΑΝ Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΕΊΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΛΑΘΟΥΣ.
Και ξανααναρωτιέμαι, καθότι είκοσι χρόνια τώρα (που ζω την τρέλα που λέγεται δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση) λύνεται το ζήτημα αυτής της ρημάδας της πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, αλλά δεν εννοεί να λυθεί το ζήτημα της πρόσβασης των παιδιών στην ξεκούραση. Για παράδειγμα, υπουργέ μου, ακόμη χειρότερα από το μέσο κτιριακά σχολείο, το σχολείο μου ΔΕΝ διαθέτει ούτε αυλή, αφού τη θυσίασε και αυτή στο βωμό της μονής βάρδιας, κλείνοντας υπόστεγα, ανοίγματα (και διαδρόμους μη σε πω,) στο κυνήγι της απαραίτητης διδακτικής αίθουσας.Έτσι τα (δεκατριάχρονα, δεκατετράχρονα, δεκαπεντάχρονα, πάνω στην τρέλα τους) παιδάκια μας, αντί να τρέχουν, να παίζουν, ακόμα και να τσακώνονται έχουν κάνει το σχολείο μας άντρο των Μπούκις... Περνούν την ώρα τους στοιχηματίζοντας με απόδοση 4,8 αν χρειάζονται περισσότερα βήματα για να διασχίσουν την απόσταση σκαλιά-μάντρα ή την απόσταση μάντρα-παγκάκι, με απόδοση 21,2 το πόσοι συμμαθητές τους θα πέσουν πάνω τους στην προσπάθεια να διασχίσουν την απόσταση κυλικείο-βρύσες και με απόδοση 1, 1 πόσοι μαθητές θα ποδοπατήσουν τον επιβλέποντα καθηγητή (μεγάλο σουξέ αυτό το στοίχημα, αλλά με μικρές αποδόσεις διότι ΟΛΑ προσπαθούν να τον πατήσουν, βγάζοντας το άχτι τους απάνω του). Σε περίπτωση, δε, βροχής, τα στοιχήματα και οι αποδόσεις εκτινάσσονται στα ύψη, για το πόσα παιδιά, χωρίς ν' αγγίζουν το ένα το άλλο, χωράνε οι διαδρόμοι αν δεν αναπνέουν και πόσα όταν αναπνέουν....
Και ξαναματααναρωτιέμαι καθότι είκοσι χρόνια τώρα (που ζω την τρέλα που λέγεται δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση) λύνεται το ζήτημα αυτής της ρημάδας της πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, αλλά δεν εννοεί να λυθεί το ζήτημα της πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε ένα αξιοπρεπές γραφείο. Για παράδειγμα, στο σχολείο μου, για εικοσιδύο άτομα σύλλογο, υπάρχουν τέσσερα γραφεία, (σύνολο 12 συρτάρια) έξι ράφια και πέντε ντουλάπια (όλα δουλειά μαραγκού της γειτονιάς) για τα βιβλία όοοοοολων των συναδέλφων, τα γραπτά και τις εργασίες όοοοοολων των μαθητών, συν τις μακέτες της τεχνολογίας συν τις μπάλες, τις σκυτάλες και τους κώνους των γυμναστών συν τα εικαστικά έργα των μαθητών στα καλλιτεχνικά, συν τα κασετόφωνα των μουσικών, συν την υποτιθέμενη βιβλιοθήκη με βιβλία του μαθητή και του καθηγητή, λεξικά, εγκυκλοπαίδειες και ότι τέλος πάντων μπορεί να θεωρηθεί άμεσης χρήσης σχολικό βοήθημα.
Έτσι, για ένα συρτάρι ή ένα ντουλάπι δίνεται μάχη σώμα με σώμα (φήμες κυκλοφορούν ότι φιλόλογος για να εξασφαλίσει συρτάρι για τα γραπτά της, κρατούσε δεμένη έτερη φιλόλογο τέσσερις μέρες μπροστά στην τηλεόραση να παρακολουθεί κατ' επανάληψη την εκπομπή της Παναγιωταρέα με καλεσμένο τον Μπαμπινιώτη και θέμα τον διάλογο για την Παιδεία, μέχρι που η άλλη δεν άντεξε το φριχτό βασανιστήριο και υπέγραψε παραχωρητήριο!), γίνονται ύποπτες συναλλαγές (εγώ για το συρτάρι μου πλήρωσα τέσσερα κρουασάν και δυο τυρόπιτες, ενώ έχω έγκυρες πληροφορίες ότι η γυμνάστρια για το ντουλάπι που βάζει τις μπάλες έδωσε ως αντάλλαγμα δυο εισιτήρια για τον Λαζόπουλο, ένα CD του Μητροπάνου και βάζει τη μαμά της να φτιάχνει τσουρέκια για τον συνάδελφο που της το παραχώρησε κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα) και καταφεύγουμε σε αναίσχυντους εκβιασμούς (η καθηγήτρια των καλλιτεχνικών απείλησε να ανεβάσει στο γιουτούμπι φωτογραφίες του καθηγητή της τεχνολογίας να χρησιμοποιεί την πένσα για να καρφώσει μια πρόκα αντί για σφυρί, προκειμένου να του πάρει το ντουλάπι με τις μακέτες για να βάλει τα δικά της έργα, αλλά αναγκάστηκε να το επιστρέψει όταν αυτός ανακάλυψε και απείλησε να δώσει στη δημοσιότητα επιστολή σε φίλη της, όπου αμφισβητούσε την αξία του ζωγράφου Νέλου Πινέλου).
Αγαπητέ κ. Υπουργέ,
ειλικρινά σας εύχομαι να βρείτε έναν τρόπο, για την ελεύθερη πρόσβαση των παιδιών της Γ' τάξης του Λυκείου (αν φυσικά επιζούν παιδιά ως την Γ' τάξη του Λυκείου, έτσι όπως τα φορτώνουμε καθηγητές και γονείς, με μαθήματα, φροντιστήρια, ξενόγλωσσα και μουσικές) στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Θα προτιμούσα, βέβαια πρώτα να βρεθεί, ο τρόπος, ώστε το κοριτσάκι με σπαστική τετραπληγία που φοιτά στο σχολείο μου, να έχει ελεύθερη πρόσβαση στο εργαστήριο των υπολογιστών στον πρώτο όροφο.
Γιατί εδώ, κ. Υπουργέ, τελειώνει το αστείο και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για χιούμορ καθώς εσείς, οι συνυπουργοί και οι υφυπουργοί σας (με τη βοήθεια όοοοολων των προκατόχων σας), παρ΄ όλες τις χαρωπές σας διαφημίσεις ότι "Όλα είναι θέμα Παιδείας" και παρ' όλες τις μεγαλόστομες δεσμεύσεις σας, παραβιάζετε ρητά και κατ' εξακολούθηση το Σύνταγμα.
Τόσο το περίφημο άρθρο 16:
Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της...
Όσο και το άρθρο 21:
Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας....
24 σχόλια:
!!!
Eτσι είναι .
Και ο Αρης θα σε γράψει κανονικά.
Χέστηκαν γιά την παιδεία .
Εχουμε οικονομική κρίση τώρα.
Εχουμε διαδοχή τώρα.
περίπλοκα τα λες και δεν θα καταλάβουν :)
Κοίτα να δεις... Η μόνη λύση για να αρχίσει να λύνεται το πρόβλημα είναι να αποκτήσουν ψήφο οι έλληνες μαθητές από τα προνήπια.
ορίστε??????? γιατί η ανάρτησή μου υπάρχει δύο φορέςςςςςς??????????
τέλος πάντων, θα το αφήσω γιατί υπάρχουν τα σχόλιά σας
@habilis, να δω τι θα βρουν να διαδεχτούν....
@coco,με καταλαβαίνει μια χαρά, απλά με γράφει, όπως σωστά λέει ο @habilis
@sophia, αμφιβάλλω! κι όλοι εμείς που ψηφίζουμε από τα θρανία τους έχουμε περάσει και ΔΕΝ τους τιμωρήσαμε με το ψηφαλάκι μας :-(
Βασικά, μερικοί από μας σκεφτόμαστε πολυ πού ρίχνουμε την ψήφο μας, αλλά εννοούσα ότι αν ληφθούν ως ψηφοφόροι και οι χαμηλότερες βαθμίδες, έχουν κάποια ελπίδα να ασχοληθούν και μαζί τους οι ψηφοζήτουλες, χοχοχο!!!!
;-D
...σωστή η εκπαιδευτικός! "Επανάληψις μήτηρ μαθήσεως". Αν ανεβάσεις την ίδια ανάρτηση καμιά διακοσαριά φόρές, κάτι δε θα εντυπωθεί στο μυαλό του Υπουργού; Λέγεται ότι είναι κι έξυπνο παλικάρι...
:)
Είναι άραγε θέματα του Υπουργού Παιδείας;
Είναι, ξέρεις πολύ βολικό να τα ρίχνουμε όλα σε έναν Υπουργό.
Τη γλιτώνει η γενικότερη πολιτική!
Νομίζεις ότι τυχαία πιάσανε, ξεκινώντας από μηδενική βάση τη συζήτηση για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Όχι βέβαια.
Πήγαν εκεί, γιατί αυτό το θέμα είναι το πιο ανώδυνο!!!
Η αναθεώρηση του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως και να τη δει κανείς, απαιτεί οικονομικούς πόρους.
Πού να βρεθούν αυτοί; Για να ακριβολογώ, πόροι υπάρχουν, αλλά για να περάσουν στην εκπαίδευση απαιτείται, ανασχεδιασμό ΟΛΗΣ της πολιτικής και όχι μόνον της εκπαιδευτικής. Και όταν από τα πιο επίσημα κυβερνητικά χείλη εξαγγέλλεται "λιγότερο Κράτος" και οι πολίτες έμπλεοι ενθουσιασμού επικροτούμε αυτή τη θέση, θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι εκείνη τη στιγμή δίνουμε εντολή σε σένα, να συνεχίσεις το ..."κάνιονινγκ", άνευ γκρίνιας.
Και μετ' ενθουσιασμού παρακαλώ!!!
Κοντολογίς, μην καμωνόμαστε ότι είναι θέμα κακής διαχείρισης το πρόβλημα.
Είναι θέμα συνειδητών πολιτικών επιλογών.
Και αυτές δεν τις κάνει μόνη της η Κυβέρνηση.
Εντολή παίρνει!!
Από τους πολίτες βέβαια...
υγ
Ναι, ξέρω. Σε κανέναν μας δεν αρέσει να του λένε ότι αυτός φταίει για τα χάλια μας, αλλά, η αλήθεια είναι μαλώστρα, έλεγε η ... προγιαγιά μου!
Aγαπητή Μeniek ,
Στο δημοτικό σχολείο της κόρης μου, υπάρχουν 2 παιδάκια που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα και είναι με αναπ.καρότσι...
Επειδή έχει 3 ορόφους, υπάρχει και ένας ανελκυστήρας, που όμως προόρίζεται για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Ο δε ανελκυστήρας χαλασμένος απο τότε που η κόρη μου βρισκόταν στην Α' τάξη. Απο ότι είχα μάθει είχαν γίνει οι σχετικές αιτήσεις για να επιδιορθωθεί το πρόβλημα αλλά φωνή βοώντως...
Έως και φέτος που συνέπεσε ένα πρωτάκι να είναι με το αναπ.καροτσάκι όπως και ένας νέος μαθητής, μεταγραφή απο άλλο σχολείο στο δικό μας.
Ξέρεις πότε ο ανελκύστηρας λειτούργησε? Πριν 10 μέρες...
Ξέρεις πως αυτοί οι μαθητές ανέβαιναν στις τάξεις τους το πρωί...?
Στην αγκαλιά των γονιών τους...?
Ξέρεις πως έβγαιναν διάλλειμα...?
Απλά δεν έβγαιναν...
Όσο για το θέμα της φυσικής τους ανάγκης ....
Δεν θέλω να το γνωρίζω γιατί το υποπτεύομαι και με πονάει μες την αγνοιά μου...
Για όλα τα υπόλοιπα που αναφέρεις περί δωρεάν παιδειάς κτλ...
Αυτό που έχω συνειδητοποιήσει είναι ότι, μας έχουν κάνει όλους...
ανεξαιρέτως τα "δωρεάν" τους ινδικά χοιρίδια...
Την καληνύχτα μου και πάτησες πληγή μεγάλη
Πέστα Χρυσόστομη. Πέστα.
Πού κάθε φορά έρχετε ένας υπουργός 80 κιλά και φεύγει 180.
Οσο γιά τους γραμματείς και τούς φαρισέους που αναφέρεις, τί θα πεί δεν καταλαβαίνεις την χρεισημότητά τους. Ενα μισθουλάκο να πάρουν οι άνθρωποι. Οικογένειες έχουν.
Ενα μισθουλάκο, τσάμπα ψήφιζαν το κόμμα τόσα χρόνια??
Στάμπα αγωνίζονταν γιά τον Ανθρωπό τους τον ΣΩΤΗΡΑ τους??
Καλή εβδομάδα
Γιατί δεν αφήνεις το παλικάρι να δείξει τι αξίζει και αμέσως το αρχίζεις στην ειρωνεία και στο δούλεμα; Είναι και τόσο εμφανίσιμος!
Δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα, εκτός κι αν δραστηριοποιηθούν οι ανώτεροι σου. Αλλά τα σχολεία μας είναι άσχημα, σιγά μην δεν ήταν και εχθρικά προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Και μια επισήμανση: είναι άσχημο για εκπαιδευτικό να χρησιμοποιεί λατινικό ερωτηματικό....
Αγαπητή κ. Μένιεκ
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ενημέρωτική σας επιστολή σχετικά με τις δραστηριότητες του σχολείου σας. Χάρηκα πολύ που την έλαβα γιατί διακρίνω τρία πράγματα που είναι σημαντικά αυτή την συγκεκριμένη χρονική περίοδο που διανύουμε 'φαντασία, καινοτομία δημιουργικότητα'. Ακριβώς αυτά τις τρείς ικανότητες που χρειαζόμαστε σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς εσείς ήδη τις έχετε υιοθετησει στο σχολείο σας. Με την εισαγωγή αυτών των καινοτόμων αθλητικών δρατηριότητων στο σχολείο σας όπως καγιακ και καταδύσεις δώσατε με άλλη όψη στην ελληνική αθλητική παιδεία. Σημειώνω το όνομα σας και αυτού του σχολείου για την επόμενη βράβευση.Οπου φυσικά θα έρθω για να γνωριστούμε αυτοπροσώπως γιατί διακρίνω ένα καινοτόμο γεμάτο φαντασία άνθρωπο όχι μόνο από τις παραπάνω πρωτοβουλίες αλλά και από τον τρόπο ντυσίματος σας!
Θα ήθελα να κάνω όμως μία μικρή παρατήρηση για την τυπογραφική εμφάνιση της επιστολής. Οταν αναφερόμαστε στα άρθρα του Συντάγματος συνήθως τα γράφουμε με 'ψηλά' αχνά γράμματα. Το τελευταίο είναι μια απλή φιλική συμβουλή.
Πάντα στη διάθεση σας
Με εκτίμηση
Κ. Σπηλιωτόπουλος
Δωρεάν παιδεία και δωρεάν υγεία....χαχαχαχα.
Στο θέμα των "μεταρυθμίσεων" συμφωνώ μέχρι κεραίας με έναν πρώην παραγωγό του μπέστ (μου διαφεύγει τώρα το όνομά του) που έλεγε πως όποιος αναλάμβανε υπουργός προσπαθούσε να "μεταρυθμίσει" την παιδεία. Και τελικώς τα έκανε σκατά και δεν έκανε τίποτα. Γιατί δεν την αφήνουν τελικά την παιδεία στην μοίρα της; Από μόνη της σαν αυτοκάθαρση ας πούμε μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά. Από τους υπουργούς δύσκολα.
Και μόλις πάτησα το δημοσίευση θυμήθηκα και το όνομα. Ψαριανός
Όπως θά ΄λεγε και η Μαρία-Αντουανέττα,με εμφανή και αφελή απορία:
"Γιατί δεν πάνε στο Κολλέγιο Αθηνών;"
Σελιτσάνος.
@Sophia, εμπρός για ψήφο από τα 8!!!
@just me, ήταν τελείως πρωτοβουλία του μοζίλος, αλλά τελικά έχεις δίκιο! δεν είναι κακή σαν σκέψη η επανάληψη...
@sotiri, όχι! δεν είναι θέμα ενός υπουργού. Ναι! είναι θέμα γενικότερης πολιτικής. Φταίω κι εγώ με την ψήφο μου, φταις κι εσύ που υπηρετείς χωρίς διαμαρτυρίες το σύστημα, φταίει κι αυτός που χειροκρότησε τον ιδεολογικό προσανατολισμό, φταίμε και εμείς που δεν βγαίνουμε στον δρόμο, φταίτε κι εσείς που συγκαλύτπτεται τις ενοχές, φταίνε κι αυτοί που τα τρώνε... Μόνο που σε ένα τέτοιο περιβάλλον απόλυτης διάχυσης των ευθυνών, χάνονται και οι ευθύνες των πραγματικά υπεύθυνων που (για μένα είναι ο Άρης, ο Ευρυπίδης, η Μαριέττα, ο Πέτρος, ο Γιωργάκης, ο Γεράσιμος και όλοι οι πολιτικά υπεύθυνοι οι οποίοι) δεν τήρησαν τα υπεσχημένα και διαρκώς αναδιαρθρώνουν τα παντελώς εξαρθρωμένα
@g.c.t.T, και στο δικό μου το σχολείο, πάνω κάτω το ίδιο γίνεται. Το κοριτσάκι έρχεται και το ανεβάζει η μητέρα του στον πρώτο όροφο και περιμένει να το κατεβάσει για να κάνει υπολογιστές. Στη γυμναστική, δε, για να μη μένει μόνο του στην τάξη, κάποιος μαθητής/τρια το φέρνει τραμπαλιστά μέχρι το γηπεδάκι, κάποιος άλλος μαθητής φέρνει μια καρεκλίτσα και η γυμνάστρια το σηκώνει στα χέρια τα λίγα σκαλιά που υπάρχουν, για να είναι με την τάξη του και να μην παραμένει αποκλεισμένο στο σχολείο...
@alexi, μου έδωσες κάτι να περιμένω: Τον Αρη 180 κιλά, ουάου ;-)
@mamma, αλλοίμονο!!! κι ο Σάκης είναι εμφανίσιμος, αυτό δε σημαίνει ότι θα του εμπιστευόσουν ποτέ το παιδί σου! (Ή μήπως???) :-)
@spizaetos, γι αυτό φωνάζω, μπας και ενδιαφερθούν, αλλά μπααααα!
Υ.Γ. Όσον αφορά στο λατινικό ερωτηματικό έχω κι εγώ πολύ αναρωτηθεί, αλλά αφ' ενός είναι πιο εύκολο να το βρω στο πληκτρολόγιο κι αφ' ετέρου κάνει καλύτερο οπτικό εφέ μέσα στην πρόταση.
@penelope dear, να σε προτείνω για ιδιαιτέρα του? Είμαι ΣΙΓΟΥΡΗ ΣΙΓΟΥΡΟΤΑΤΗ ότι από αυτές που έχει θα είσαι καλύτερη και πιο εμπνευσμένη ;-)
@island, αν έχουμε καταντήσει να βρίσκουμε και τον Ψαριανό εμπνευσμένο, καταλαβαίνεις πόσο άσχημα είναι τα μαντάτα για την παιδεία!!!
@ανώνυμε σελιτσάνε, ναι! στο Κολλέγιο Αθηνών, μαζί με τα παιδιά των ανώνυμων προλετάριων (όρα Παπαρήγα, όρα Κωνσταντόπουλος κ.λ.π.)
To Penelope μου βγήκε κατά λάθος υποτίθεται οτι το έγραψε ο κύριος που ανέφερες ούτε που το ξέρω !!!!
Θα μου επιτρέψεις να επιμείνω!
ΟΧΙ, δεν είναι θέμα Υπουργών.
Δεν είναι θέμα προσώπων εννοώ.
Είναι θέμα πολιτικής και μόνον πολιτικής.
Αποκλείεται ο Υπουργός Παιδείας να πραγματοποιήσει ποτέ τα υπεσχημένα της Κυβέρνησης, αν δεν υπάρξουν πόροι.
Και τους οικονομικούς πόρους, τους κατανέμει στα Υπουργεία, η κυβερνητική επιτροπή.
Όσο ο πολύς ο κόσμος τα "βάζει" με τους Υπουργούς Παιδείας, απλώς δίνει άφεση αμαρτιών στις Κυβερνητικές επιλογές.
(Για τις οποίες σε τελευταία ανάλυση υπεύθυνος είναι ο ψηφοφόρος!!)
Ξέρω ότι κάνω κατάχρηση του χώρου σου, και της ανοχής σου, θέλω όμως να τα επισημάνω.
Αν ψάξεις ένα ένα όλα τα παραδείγματα που παρέθεσες, -κι εγώ μπορώ να σου βρω χιλιάδες ανάλογα- θα δεις ότι δεν ήταν ποτέ θέμα των Υπουργών η λύση των προβλημάτων που εμφανίστηκαν και εμφανίζονται..
Η λύση των προβλημάτων ανάγεται στις πραγματικές πολιτικές επιλογές της εκάστοτε Κυβέρνησης.
(Μεταξύ μας. Και λογικά να το σκεφτεί κανείς.
Ποιος ο λόγος ο Υπουργός Παιδείας να μη θέλει να κάνει "παπάδες" στην εκπαίδευση; Μόνον κέρδος θα έχει σε προσωπικό επίπεδο. Επομένως γιατί να δεν τα κάνει;
Ανικανότητα; Μπορεί, αλλά δεν ισχύει για όλους.
Αλλού είναι το θέμα.
Δεν φτιάχνει τους "παπάδες" πολύ απλά γιατί ΔΕΝ έχει τη δυνατότητα να τους κάνει...)
Και να πω και κάτι άλλο;
Στην πραγματικότητα, αν θέλουμε να είμαστε απολύτως ψυχροί και αντικειμενικοί, και αυτά που έχουν γίνει είναι πολλά!!!!!!!!
Είναι πολλά, σε σχέση με τους εθνικούς πόρους που διατίθενται.
Πάλι καλά, -σχήμα λόγου είναι- που υπήρξε η Διεθνής Τράπεζα, και μετά η ΕΟΚ και η Ευρωπαϊκή Ένωση, και διέθεσαν πόρους, (ας μη συζητήσουμε τι ακριβώς έγιναν αυτοί οι πόροι) για να υπάρχουν στα σχολεία αυτά που υπάρχουν!
Επιμένω λοιπόν.
Όχι, δεν είναι θέμα του εκάστοτε Υπουργού.
Είναι θέμα της Κυβερνητικής πολιτικής.
Και ας σκεφτούμε όλοι, ποιος ευθύνεται γι αυτήν!
@sotiri, μα δεν διαφωνώ ότι είναι θέμα κατανομής οικονομικών πόρων και άρα πολιτικής και γι αυτό δεν με αφορά αν πολιτικός προϊστάμενός μου είναι ο Άρης, ο Πέτρος, η Μαριέττα και η κάθε επιλογή ενός πρωθυπουργικοκεντρικού πολιτικού συστήματος. Ο διάλογός μου είναι μαζί του στο μέτρο που αυτός εκπροσωπεί ΑΥΤΗΝ την πολιτική. Εγώ (εσύ, αυτός, εμείς, οι άλλοι) μπορεί να είμαι υπεύθυνη γιατί τον ψήφισα, άρα φέρω την ευθύνη της επιλογής μου, αυτός (ο εκπρόσωπος της πολιτικής) φέρει την ευθύνη της μη υλοποίησης των (συνολικά από το εκάστοτε πρόγραμμα του κυβερνώντος κόμματος) υπεσχημένων (όπως πολύ απλά το περίφημο 5% για την παιδεία, που χρόνια όλες οι υποψήφιες κυβερνήσεις υπόσχονται και καμία δεν υλοποιεί). Επιπλέον, είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο των υφισταμένων του, των υπεύθυνων για την διαχείριση (έστω αυτών των κουτσουρεμένων) πόρων, που είναι σίγουρο ότι κατά ένα ποσοστό της τάξεως του 20% (με αισιόδοξους υπολογισμούς) εως 40% (με απαισιόδοξους υπολογισμούς) κατασπαταλιούνται (όπως λέμε κατ' ευφημισμόν πλέον τις λαμογιές). Και τέλος είναι υπεύθυνος για όλες τις επιλογές που ΔΕΝ αφορούν σε πόρους (όπως για παράδειγμα το εκάστοτε αναλυτικό πρόγραμμα ή η πρόσβαση στην τριτοβάθμια ή η ύπαρξη κινητών στα σχολεία ή η ενδυμασία ή η εμφάνιση -σκουλαρίκια, μαλλιά, γένια και δε συμμαζεύεται) τα οποία όμως είναι εξόχως πολιτικά και πάντα φέρουν τη σφραγίδα του υπουργού (ο Ράλλης που χου θα μείνει ως ο ΥΠΕΠΘ της δημοτικής, ο Βερυβάκης ως ο υπουργός της ποδιάς, ο Αρσένης θα μείνει ως ο υπουργός του ΑΣΕΠ και ο Κοντογιαννόπουλος ως ο ΥΠΕΠΘ των καταλήψεων και η Μαριέττα ως η υπουργός του βιβλίου της Ιστορίας -της κυρίας που δεν θυμάμαι πλέον).
Υ.Γ. Ο διάλογος (και μάλιστα αυτός από μηδενική βάση) ΔΕΝ συνιστά κατάχρηση χώρου, είναι αυτός που κάνει ενδιαφέρον το blogging!!!
Αλήθεια λέω, δεν θα σε ζαλίσω άλλο.
Διαφωνώ σε αρκετά σημεία αυτών που παραθέτεις, αλλά, φτάνει!
Έχω κι εγώ ένα ερώτημα να καταθέσω αν μου επιτρέπεις.
(Ε, ναι. Σαφώς είναι άθλιο και ..προβοκατόρικο)
Αν υποθέσουμε ότι τα πράγματα είναι έτσι που τα λες, γιατί δεν υπήρξε ούτε ένας Υπουργός Παιδείας, που να έχει μείνει στη συνείδηση των ενεργών νεοελλήνων σαν πετυχημένος Υπουργός;
Υπάρχει άραγε εξήγηση;
υγ.
Το " ...ενεργών νεοελλήνων ...", τέθηκε για να μην πεταχτεί κανείς και πει, "ξέρω εγώ έναν" και να αναφέρεται σε υπουργό π.χ..
Αν υπάρξει κάποιος τέτοιος σημαίνει ότι τελείωσε το σχολείο και δη το Πανεπιστήμιο (πάντα υπερβολικός, ΟΚ) τόσο παλιά που τώρα πια είναι ... συνταξιούχος.
υγ2
Το π.χ. Σημαίνει "Προ Χούντας", και όχι "Προ Χριστού" βέβαια :)
Το θέμα βέβαια είναι να ορισθεί τί σημαίνει αυτό το «ελεύθερη πρόσβαση στην 3τοβάθμια». Όχι λέω, να μην καταλήξουμε στο ασύδοτη πρόσβαση έτσι;
Το ότι το πρόβλημα της παιδείας ξεκινάει από την ρίζα (εγώ λέω την ημέρα γέννησης του παιδιού, όχι από τότε που πάει σχολείο) το έχουμε διαλαλήσει πολλάκις.
Απλά ο (κάθε) υπουργό ασχολείται με τα πανεπιστήμια και μόνο γιατί αυτά είναι που συμμετέχουν στην «αγορά εργασίας» και αυτά είναι που διδάσκουν πολίτες που ψηφίζουν. Στις προηγούμενες βαθμίδες ούτε τα παιδιά ψηφίζουν, ούτε οι γονείς έχουν χρόνο ν’ ασχοληθούν με το θέμα για να τους καθορίζει αυτό την ψήφο.
Meniek, η απάντηση η δική μου είναι η εξής: Χέστηκε και ο Άρης, και ο κάθε Άρης, για την εκπαίδευση. Και είμαι έτοιμος να δεχτώ ότι η υλικοτεχνική υποδομή δεν κάνει, απαραίτητα, καλά σχολεία. Τα καλά σχολεία πρέπει να ξεκινήσουν από ένα δόγμα παιδείας. Κι αυτό, σήμερα, στην Ελλάδα, είναι ανύπαρκτο, και πίστεψέ με, δεν θα αλλάξει με τη δημιουργία πέντε γυμναστηρίων, αν κι αυτά θα ήταν καλό έργο. Θ' αλλάξει με το πώς θέλουμε να είναι ένας δεκαπεντάχρονος μέσα στη διαδικασία της εκπαίδευσης, κι όταν σε όλα υα σχολεία προηγμένων χωρών καταργείται ακόμα και ο πληθυντικός στον δάσκαλο, προκειμένου να νιώθει άνετα ο μαθητής...
@sotiri, ΔΕΝ ενοχλείς, μη λέμε τα ίδια και τα ίδια (εδώ τρέχουμε για διαφωνίες στα ξένα βλόγα). Όσο για τη διαφωνία, δεν έχω καταλάβει πού ακριβώς βρίσκεται. Κι εγώ ζήτημα κεντρικής πολιτικής επιλογής λέω ότι είναι, η οποία απλά εκπροσωπείται (και πιθανά παίρνει και κάποιες πινελιές) από τον εκάστοτε υπουργό
Υ.Γ. Και π.Χ (χριστού) να ψάχναμε πάλι δε θα βρίσκαμε
@καμηλιέρη μου, ο σοφός παππούς της παιδείας μας, ο Δημαράς, είπε τότι το χειρότερο που έχουν κάνει στην εκπαίδευσή μας οι πολιτικοί σχεδιαστές της είναι ότι καταντήσαν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση "θεραπαινίδες της ανώτατης"...
@νίκο, δεν ήθελα καθόλου να επικεντρωθώ στην υλικοτεχνική δομή ως πραγματολογικό στοιχείο, αλλά ακριβώς ως αποτελέσματα του πολιτικού δόγματος της περιφρόνησης προς τη δημόσια παιδεία
Δημοσίευση σχολίου